شات احبك اكبر تجمع مصري عربى خليجى شامل على الانترنت دردشه مصريه 100% نتمنى لكم وقتا ممتعا معنا

الرئيسيةالرئيسية  التسجيلالتسجيل  بحـثبحـث  الأعضاءالأعضاء  المجموعاتالمجموعات  دخولدخول  طلب الاشراف  مراقبين الدردشه مراقبين الدردشه  
اهلا وسهل بكم زوارنا واعضائنا الكرام نتمنى ان تكونو فى تمام الصحه والعافيه نرجو منكم متابعة المنتدى والتواصل معنا لكى نرتقى بالمنتدى الى اعلي قمه شكرا لكم admin
لأى شكوى من اى مدير او مشرف او زائر بالمنتدى برجاء تصوير المشكله ووضعها فى قسم الشكاوى والاقتراحات
الان ولفتره محدوده تم فتح باب الاشراف مجانا للاشراف على احد اقسام المنتديات والتمتع بصلاحيات الاشراف على من يرغب بالاشتراك الرجاء التسجيل والذهاب الى اقسام اداريه طلبات الاشراف والرقابه اخر المنتدى وكتابة بياناته الشخصيه
تعلن ادارة شات احبك عن احتياجها الي مراقبين للشات الكتابي الى كل من يجد نفسه متميزا الرجاء محادثة ادارة الموقع ahebk.forumegypt@yahoo.com

شاطر | 

الحلقه التانيه

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 

الحلقه الاولى والتانيه عجبتكم
عجبتكم
0%
 0% [ 0 ]
معجبتكمش
0%
 0% [ 0 ]
الاتنين حلوين
0%
 0% [ 0 ]
مجموع عدد الأصوات : 0

كاتب الموضوعرسالة
العصفوره الحزينه
نائبة المدير العام
نائبة المدير العام

mms mms :
 رسالة sms رسالة sms : العين تعشق صورتك .. والقلب بيجرى فيه دمك وكل ما اسمع صوتك .. شفايفى تقول بحبك
متصفحى :
البلد :

مُساهمةموضوع: الحلقه التانيه   الثلاثاء مايو 24, 2016 4:57 am

الحلقة ال (2)

و فجاه اسماء شافت حاجة خلتها توقف مندهشة و مبرقة اووووى ( اسماء بصدمة ايـــــــــــــــــــــــه دة مش دى سلمى !!)

stop

سلمى ( بنت بتكلم ولاد كتيـــــر و الولاد بيستغلوها دائما و المدرسة كلها مبتتكلمش غير عليها و انها مش محترمة بس اسماء بتحبها و نورهان دائما بتقولها تبعد عنها عشان هى مش كويسة و اسماء دائما بتقولها لا دى من جواها كويسة )

نرجع تانى لاسماء 

اسماء شافت سلمى تجلس على عربية و واقف امامها شاب و بيلعب فى شعرها و هى ساكتة و بتضحك ضحكة اقل ما يقال عنها راقصة 

اسماء كانت زعلانة عليها اوى و مش عارفة تعمل ايــــــه ؟! 

فوجدت رجل يقول : مش تفتحى يا انسة و انتى بتعدى الطريق

اسماء بعدم تركيز : نعم !!!

الرجل بسخرية : نعم !! مش عارف ايه الجيل الزفت دا يا ربى 

فلم ترد عليه و دخلت الشركة لوالدها

اسماء : بابا جوة

السكرتيرة : ايــوة يا انسة اسماء

اسماء : طب اديلوه خبر انى عايزة اقبله 

السكرتيرة بعد ثوانى : اتفضلى

الاب (عصام) : ايـــه عايزة ايه ؟؟

اسماء بدهشة : بلاش نسأل على ابونا اللى مش بيسأل عننا

عصام بحده : ايوة اتكلمى اتكلمى ما امك هى الى مسلطاكى

اسماء بغضب : حرام عليك بقى كل حاجة ماما ماما احنا مش صغيرين و عرفيين احنا بنقول ايــــه كويس اوى

عصام بحدة و غضب : دا كلام امك مش كلامك

اسماء بحده : حرام عليك امى دى احسن ام فى العالم انت اللى هتفضل تفضل اخواتك عنا و لا كان عندك عيال 

عصام بعصبية و غضب : ما هى امك الى مقدرتش النعمة الى هيا فيها 

اسماء بغضب : انتا بتتكلم عن واحدة شلتنا و رابتنا انا و كريم و مصطفى لوهى كانت وحشة كانت رامتنا هى كمان زي ما 

انتا عملت لا هي عملت حاجات انتا عمرك ماعملتها و لا تقدر تعملها 

عصام بسخرية : اهااا صح امك هي الملاك و الوحى الى بيعمل العجائب و انا الشيطان 

اسماء بدموع و عصبية : انا مش هتكلم تانى عشان انا تعبت بااا و زهقت

عصام ببرود : يعنى عايزة اعمل ايه ؟! اسيب اخواتى و اجى اعيش معاكوا

اسماء بدموع : يعنى انت مش عايز تخسر اخواتك لكن عادى لما تخسر ولادك

عصام ببرود : انا مقولتش كدا انتو برده ولادى بس انا مش هخسر اخواتى عشانكوا ثم قال بغضب : انا اتجوزت امك غصب 

عنهم هى اه بنت حسب و نسب وانا كنت بحبها بس ابويا و امى كانوا عايزنى اتجوز بنت عمى بس انا تعبت من عداوة اخواتى و رجعتلهم بعد ما خلفت مصطفى و كريم و انتى ثم قال لها و عملت زى ما ابويا و امى كانوا عايزين و اتجوزت بنت عمى بعد 25 سنة جواز

اسماء بدموع و عصبية شديدة : اتجوزت !!! عشان ترضى باباك ومامتك بعد 25 سنة انت اب انت انت لقب اب شتيمه عليك عشان انتا مش تستاهل تبقا ابوناا حرااام عليك بقى

نظر لها عصام بغضب شديد ثم صفعهاااااااااا صفعة قوية ثم قال انتى مش محترمة و امك معرفتش تربيكى

اسماء اخذت نفسها و ذهبت من امامه و ظلت تبكى بشدة و تدعى ربنا لانها ملهاش غيره هو الى هيقوف جمبها

ثم اخذت تاكسى و ذهبت الى بيتها

اسماء روحت بيتها و دخلت على السرير و اعدت تعيط و اعدت تقول ( يا رب ارحمنى من العذاب الى انا فيه دا انا تعبت اوووى ) و اعدت تصلى و قرأت الورد بتعها قبل ما تنام و مردتش تقول لمامتها عشان متزعلش و تتعب و لان الشكوى الى غير الله مذلة ومفيش غير ربنا هواا الى ممكن يقف جنباها

************************************************** ******************************************

عند سيف فى البيت تحديدا فى المظبخ دخل على مامتوا فجاة و قال : مااماااااا حبيبتى بتعملى ايــــــــــــــه ؟؟

الام بخضة : حرام عليك يا سيف انت على طول كدة يابنى حرام عليك بقى و بعدين اخرج براااا انت عارف انى مش بحب حد يوقف معايا و انا بطبخ

سيف : طب انا ممكن اطلب منك طلب يا ماما ياحبيبتى ؟؟

الام : مش هديك فلوس 

سيف : الله عليكى يا سوسن (الام) بتفهميها و هي طيرااااا 

الام : الله الله سوسن طب دا انا كنت هديك فلوس لكن دلوقتى لا 

سيف : ليه كدة دا انا سيف حبيبك 

الام : اجري يا واد اطلع براااااا دا انت لسة واخد 500 جنية امبارح مش عارفة بتعمل بيهم ايه ؟!

سيف بمرح : ماشى بس ابقى افتكري بس 

دخل سيف عند اخته فرح ( فرح فتاه جميلة فى الصف الاول الابتدائى بتحب سيف اوووى عشان هو حنين عليها و سيف عارف انها بتحوش مصروفها )

دخل وجدها ترسم جلس بجانبها ثم قال : فرح هاتى الفلوس الى معاكى و انا هجبلك شوكولاتة من الى انتى بتحبيها

فرح و هى ترسم دون ان تنظر اليه : انا مش معايا فلوس 

سيف و هو يصطنع الغضب : هتجيبى الفلوس و لا اضربك 

فرح خافت منه و ظنت انه سوف يضربها فذهبت و احضرت 3 جنية وقالت : تاخدهم و ترجعهم اخر الشهر و خد امضى على الورقة دى

سيف : يعنى انتى عاملة الفيلم دا كله و بتقوليلى مش معايا فلوس عشان 3 جنية و كمان امضى على الورقة دى هتدخلينى السجن عشان 3 جنية 

فرح بطفولة : انا بقالى سنة بحوش فيهم

سيف وهو يضع يده على قلبه بتمثيل : اااااااااه مش قادر هاتولى الاسعاف بسرعة

فرح مسكت التليفون و طلبت الاسعاف ( تليفون لعبة )

سيف بستغراب : بتعملى ايه ؟؟؟؟

فرح بطفولة : بتصل بالاسعاف مش عارفة مش بيرودوا ليه !!

سيف : بقى كدة و الله لوريكى

سيف اعد يجرى وراها و فرح راحت استخبت ورا مامتها و قال سيف لها بشر مصتنع ماشى انتى يعنى هتروحى منى فين ؟؟ بس حسابك لما اجى و ضحك ضحكة شريرة

الام : انتا نازل ؟؟

سيف : اى نعم 

الام : رايح فين ؟؟

سيف : راح النادى

الام : اوك بس متتأخرش

سيف : ان شاء الله

# ملحوظة والد سيف متوفى من 3 سنين

سيف نزل و راح لصحابوا فى النادى

يوسف : اية يا بنى انتا مجتش لية عشان اعرفك على البت سلمى

سيف : يابنى قولتلك 100 مرة انى مش عايز اتعرف على حد سبينى فى حالى 

يوسف : ما تهدى شويااا يا عم سيف دا انا كنت حتى ناوى اخدها شقة المعادى و اخدك معايا اصل مينفعش عندى فى البيت عشان ابويا ممكن يجى من السفر فى اى لحظة

سيف بسخرية : شقة المعادى !!! انت لو عندك اخت هترضى انها تعمل كدا

يوسف : يابنى دى واحدة مش محترمة اصلا و هي الى عايزة كدة هو انا كنت ضربتها على يدها

سيف : هقولك ايه يعنى وووووواطى اعمل الى انت عاوزوا انت حر بس انا كنت بنصحك مش اكتر عشان خايف عليك

يوسف : متخفش يابنى . اه صح هى البت الى بتحبها اسمها ايه بتنجان اااااه نورهان اخبرها اييه ؟؟ بس انتا طلعت ايه 

مش سهل خالص و زوأقك تحفة انا شوفتها مره بس ايـــــه بت صروخ ارض جو بس لو تقلع الطرحة و تلبس قصير اففففففف .

وقبل ان ينهى يوسف كلمته كان سيف منطلق كالثور الهائج نحو يوسف و ممسك بياقة قميص يوسف 

سيف بعصبية و غضب شديد : ملكش دعوة بيها و لو جابت سريتها على لسانك تانى مش هارحمك يا يوسف مش هرحمك فاااهم ملكش دعوه بيها

واحد صديقهم : خلاص يا عم انت و هواا يلعن ابو البنات الى انتو بتتخنوا عليهم

سيف بغضب و عصبية : انت مالك انت وبعدين انا ايه الى مقعدنى مع اشكال زيكوا كدا

و راح ماشى 

اعدوا ينادوا عليه بس هو طنش و سبهم و مشى و نشوف راح فين !!!!!

بس مش ناووووو فى البارت ال 3 ان شاء الله

يا جماعة لو مش حلوة قولوا عشان مكتبش على الفاضى 

توقيعى 
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://ahebk.forumegypt.net/

الحلقه التانيه
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1